Biuletyn Informacji Publicznej
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W CZARNKOWIE

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Przejdź do: www.pupczarnkow.pl

Treść strony

Protokół Nr 3/2014 z posiedzenia Powiatowej Rady Zatrudnienia w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie z dnia 28 sierpnia 2014 roku

Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Powiatowej Rady Zatrudnienia (PRZ) Bogdan Tomaszewski, który otworzył posiedzenie PRZ i powitał członków rady.

W posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia uczestniczyło 13 na 16 członków (co oznacza, że PRZ była władna do wyrażania swojej opinii), Zastępcy Dyrektora PUP: Włodzimierz Ratke, Dariusz Jackowski oraz Tadeusz Kasprzak.

Porządek posiedzenia - jednogłośnie przyjęty przez członków PRZ:

  1. Przedstawienie informacji z wykonania planu finansowo - rzeczowego i programów aktywizacji bezrobotnych za okres styczeń – lipiec 2014 r.
  2. Zaopiniowanie zmian w planie finansowo-rzeczowym aktywizacji osób bezrobotnych na 2014 r.
  3. Przedstawienie informacji o sytuacji na powiatowym rynku pracy na koniec lipca 2014 r.
  4. Rozpatrzenie wniosków o umorzenie nienależnie pobranych świadczeń.
  5. Wolne wnioski i głosy.

Przedstawiono informację z realizacji planu finansowo - rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych za okres styczeń - lipiec 2014 rok

Pan Włodzimierz Ratke - Zastępca Dyrektora w PUP Czarnków przedstawił informację z realizacji planu finansowo-rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych za okres styczeń – lipiec 2014r. Poinformował, iż Powiatowy Urząd Pracy w Czarnkowie na koniec lipca 2014 r. dysponował środkami finansowymi Funduszu Pracy na realizację w 2014 roku programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej w wysokości 7 856,4 tys. zł, w tym:

  1. przyznane algorytmem w wysokości 1 954,7 tys. zł,
  2. przyznane z rezerwy samorządu województwa na realizację w 2014 roku projektu systemowego Poddziałanie 6.1.3 POKL w wysokości 4 821,0 tys. zł,
  3. pozyskane z rezerwy Ministra Pracy i Polityki Społecznej w wysokości 577,0 tys. zł na realizację programu aktywizacji osób bezrobotnych do 25 roku życia.
  4. pozyskane z rezerwy Ministra Pracy i Polityki Społecznej w wysokości 503,7 tys. zł na realizację programu aktywizacji osób bezrobotnych do 30 roku życia.

W ramach posiadanych środków finansowych zaplanowano aktywizację 1284 osób bezrobotnych, w tym 1 120 osób skierowanych w 2014 roku. W okresie styczeń – lipiec 2014 r. aktywizacją objęto 1046 osób bezrobotnych, w tym 882 osoby skierowano w 2014 roku. Zaangażowanie środków w zawartych umowach (łącznie z zobowiązaniami z umów zawartych w 2013 r.) wg stanu na dzień 31 lipca br. wynosi 5 981,8 tys. zł, tj. 76,1% planu finansowego na 2014 rok.

W okresie styczeń – lipiec 2014 r. wydatkowano środki w wysokości 3 894,0 tys. zł, tj. 49,6% planu finansowego.

W 2014 roku rozpoczęto realizację projektów konkursowych, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 6.1.1 POKL pn. ”Wsparcie na starcie” i „Aktywni na nowo”. Odbiorcami projektów są osoby bezrobotne do 30 roku życia oraz powyżej 50 roku życia. Plany finansowo-rzeczowe dotyczące realizacji tych projektów nie są uwzględniane w planach Funduszu Pracy. W miesiącu sierpniu br. pozyskano dodatkowe środki z rezerwy Ministra Pracy i Polityki Społecznej w wys. 210,6 tys. zł na realizację programu robót publicznych. Uczestnicy – 39 osób długotrwale bezrobotnych.

Pan Włodzimierz Ratke poinformował także, iż został złożony i oczekuje na rozstrzygnięcie wniosek o przyznanie dodatkowych środków Funduszu Pracy na aktywizację osób w szczególnej sytuacji na rynku pracy. W ramach programu zaplanowano trzy formy wsparcia: bony stażowe, jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej, refundację kosztów wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy. Uczestnicy: 36 osób bezrobotnych w szczególnej sytuacji na rynku pracy. Kwota: 410,9 tys. zł, termin realizacji: październik 2014 – marzec 2015.

Zaopiniowano projekt planu finansowo-rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych bezrobociu w 2014 r

Celem akceptacji przez członków PRZ Pan Włodzimierz Ratke – Zastępca Dyrektora w PUP Czarnków przedstawił propozycje zmian w planie finansowo - rzeczowym aktywizacji osób bezrobotnych na 2014 rok.

Zmiany polegają na przeznaczeniu pierwotnie zaplanowanych środków na prace interwencyjne, roboty publiczne i koszty przejazdu do miejsca zatrudnienia na sfinansowanie szkolenia grupowego „Spawanie TIG wraz z nauką szlifowania i czytania rysunku technicznego” dla 12 osób. Szkolenie wynika z zapotrzebowania występującego na lokalnym rynku oraz braku osób zarejestrowanych w tym zawodzie.

Ze względu na zapotrzebowanie pracodawców, jakie wynikło przed posiedzeniem Rady na organizację prac interwencyjnych zaproponował, aby plan finansowy organizacji prac interwencyjnych wynosił po zmianach 66.984,00 zł, natomiast plan na organizację szkoleń po dokonaniu umniejszeń wynosił 69.520,00 zł.

Poinformował także, iż w celu pełnego i efektywnego wykorzystania środków finansowych niezbędne jest uzyskanie przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie upoważnienia od Powiatowej Rady Zatrudnienia do dokonywania samodzielnych przesunięć wolnych środków finansowych powstałych do końca roku.

W przeprowadzonym głosowaniu jednogłośnie pozytywnie zaopiniowano przedstawione zmiany w planie finansowo-rzeczowym aktywizacji osób bezrobotnych na 2014 rok oraz upoważniono Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie do dokonywania samodzielnych przesunięć wolnych środków finansowych powstałych do końca roku.

W wolnych głosach Pan Roman Bytyń – Przedstawiciel Związku Pracodawców Prywatnych „Lewiatan” wyraził swoją aprobatę odnośnie organizacji ww. szkolenia prosząc jednocześnie, aby kierowane były na nie tylko osoby faktycznie nim zainteresowane – chcące poszerzyć swoje kwalifikacje a także, aby podczas wyboru instytucji szkoleniowej kierowano się jego jakością, a nie tylko niską ceną.

W odpowiedzi Pan Włodzimierz Ratke zapewnił, iż na szkolenie kierowane będą osoby głównie w zawodach technicznych, takich jak ślusarz, technik mechanik.

Co do jakości szkolenia: w urzędzie obowiązują kryteria wyboru instytucji szkoleniowej, do których należą m.in. czas trwania i sposób organizacji szkolenia, kwalifikacje kadry dydaktycznej oraz koszt szkolenia. Z wyboru instytucji szkoleniowej sporządzany jest protokół zawierający listę rankingową oceny przedłożonych propozycji wraz z indywidualnymi kartami ocen. Nadrzędnym zaś celem prac powołanej komisji jest wybór takiej instytucji szkoleniowej, która zapewni najwyższą jakość przy najbardziej konkurencyjnej cenie, tj. tej, której uzyskała najwyższą liczbę punktów.

Ponadto poinformował, iż nad jakością szkolenia spawaczy czuwa Instytut Spawalnictwa w Gliwicach, który to pełni rolę jednostki sprawującej nadzór nad ośrodkami szkolącymi w Polsce (tj. atestuje te ośrodki).

Egzaminy spawaczy po kursach prowadzonych w atestowanych ośrodkach mogą prowadzić wyłącznie licencjonowani egzaminatorzy Instytutu Spawalnictwa. Protokoły z egzaminów spawaczy są przesyłane przez atestowany ośrodek do Instytutu Spawalnictwa, który wystawia Świadectwa Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza i książki spawacza. W przypadku ośrodków szkolenia, które uzyskały atest po raz pierwszy, przez pierwszy rok egzaminy prowadzi egzaminator wyznaczony przez Instytut Spawalnictwa.

Podczas dalszej dyskusji Pan Artur Oto – Przedstawiciel Miasta i Gminy Krzyż Wlkp. zapytał odnośnie sposobu uprawdopodobnienia przez bezrobotnego podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej po zakończeniu szkolenia?

W odpowiedzi Pan Włodzimierz Ratke przekazał, iż przepisy prawne nie określają zamkniętego katalogu sposobów uprawdopodobnienia zatrudnienia. Możliwe są:

  • deklaracja pracodawcy o zatrudnieniu bezrobotnego po ukończeniu szkolenia,
  • deklaracja osoby bezrobotnej o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej po ukończeniu szkolenia, analiza ogłoszeń dotyczących ofert pracy, powołanie się na wyniki analiz rynku pracy, które wskazują na możliwości zatrudnienia po ukończeniu szkolenia z danego obszaru zawodowego.

Urząd pracy może przyjmować także inne sposoby uprawdopodobnienia podjęcia przez bezrobotnego zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej.

Przedstawiono informację o sytuacji na powiatowym rynku pracy na koniec lipca 2014 roku

Informację sygnalną o sytuacji na powiatowym rynku pracy przedstawił Pan Tadeusz Kasprzak – Zastępca Dyrektora PUP w Trzciance, który omówił zmiany w poziomie bezrobocia jakie nastąpiły w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim i poszczególnych gminach, strukturę bezrobocia, poziom ofert pracy a także poinformował jak kształtowała się stopa bezrobocia na koniec czerwca 2014 roku.

Pozytywnie rozpatrzono wnioski o umorzenie nienależnie pobranych świadczeń

Pan Dariusz Jackowski – Zastępca Dyrektora PUP Filia w Wieleniu przestawił sprawę mieszkańca Wielenia, którego zobowiązano do zwrotu nienależnie pobranego stypendium za staż w kwocie 3.918,30 zł brutto.

Członkowie PRZ po wysłuchaniu dowodów większością głosów podjęli decyzję o umorzeniu kwoty 3.918,30 zł.

Drugą sprawę, którą przedstawił Pan Włodzimierz Ratke - Zastępca Dyrektora PUP w Czarnkowie. Członkowie PRZ po wysłuchaniu przedstawionych dowodów pozytywnie zaopiniowali wniosek o umorzeniu pozostałej do spłaty kwoty 5.521,98 zł nienależnie pobranego świadczenia.

Wolne wnioski i głosy

Nie zgłoszono

Na tym posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia i protokół zakończono, i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

Protokolant: Ewa Marcińczak

Metryka

  • opublikował: Mariusz Bakiera
    data publikacji: 2014-09-12 11:38
  • zmodyfikował: Mariusz Bakiera
    ostatnia modyfikacja: 2014-09-12 11:49

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 14936
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2014-09-12 11:49:10