Biuletyn Informacji Publicznej
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W CZARNKOWIE

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Przejdź do: www.pupczarnkow.pl

Treść strony

Protokół Nr 3/2019
z posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy

w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie

z dnia 09 grudnia 2019 roku

 

Posiedzeniu przewodniczył przewodniczący PRRP Bogdan Tomaszewski, który otworzył posiedzenie PRRP i powitał członków rady.

W posiedzeniu Powiatowej Rady Rynku Pracy uczestniczyło 6 na 10 członków (co oznacza,
że PRRP była władna do wyrażania swojej opinii) wg załączonej listy obecności (załącznik nr 1 do protokołu), Dyrektor PUP Krystyna Wawrzyniak, Zastępca Dyrektora PUP Dariusz Jackowski, Kierownik Filii w Trzciance Marzena Jackowska oraz pracownik CAZ w Czarnkowie Joanna Dymek – Hellak.

Bogdan Tomaszewski otworzył posiedzenie PRRP, powitał wszystkich zgromadzonych, następnie wręczył  akt powołania Pani Karolinie Bukowskiej do Powiatowej Rady Rynku Pracy powołanej na lata 2016 2020 jako przedstawiciela Wielkopolskiej Izby Rolniczej.

 

Przewodniczący PRRP przedstawił porządek posiedzenia PRRP, który został jednogłośnie przyjęty:

  1. Informacja o bieżącej sytuacji na powiatowym rynku pracy.
  2. Informacja z wykonania planu finansowo - rzeczowego i programów aktywizacji bezrobotnych za 2019 rok.
  3. Informacja o zatrudnianiu cudzoziemców-rejestracja oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi oraz wydawane zezwolenia na pracę sezonową.
  4. Informacja o realizacji kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w 2019r. ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
  5. Rozpatrzenie wniosku o umorzenie nienależnie pobranego świadczenia.
  6. Wolne wnioski i głosy.

W trakcie spotkania:

 

1. Przedstawiono informację o bieżącej sytuacji na powiatowym rynku pracy.

Informację sygnalną o sytuacji na powiatowym rynku pracy przedstawił Dariusz Jackowski – Zastępca Dyrektora PUP, który omówił zmiany w poziomie bezrobocia jakie nastąpiły w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim i poszczególnych gminach, strukturę bezrobocia, poziom zagospodarowanych ofert pracy a także poinformował jak kształtowała się stopa bezrobocia na koniec  października 2019 roku w podregionie pilskim.
 

2. Przedstawienie informacji z wykonania planu finansowo - rzeczowego i programów aktywizacji bezrobotnych za 2019 rok.

Pani Krystyna Wawrzyniak przedstawiła informację z wykonania planu finansowo-rzeczowego
i programów aktywizacji bezrobotnych za 2019 r.

Poinformowała, iż w ramach posiadanych środków finansowych zaplanowano aktywizację 657 osób bezrobotnych, w tym  503 osoby do skierowania w 2019 roku. W okresie styczeń – październik
2019 r. aktywizacją objęto 691 osób bezrobotnych, w tym 529 osób skierowano w 2019 roku.

Zaangażowanie środków w zawartych umowach (łącznie z zobowiązaniami z umów zawartych
w 2018 r.) wg stanu na dzień 31 października br. wynosi 3 805 908,31 zł, tj. 91,85 % planu finansowego na 2019 rok.

W okresie styczeń – październik 2019 r. wydatkowano środki w wysokości 3 416 689,34 zł,
tj. 82,46% planu finansowego.

Pozostałe środki finansowe w kwocie  337 491,69 zł przekazane zostaną na udzielenie jednorazowych dofinansowań na podjęcie działalności gospodarczej.

Efektywność zatrudnieniowa w 2018 roku łącznie dla wszystkich realizowanych form i programów, mierzona stosunkiem liczby osób, które w roku ukończyły udział
w aktywizacji do liczby osób, które w trakcie lub w okresie 3 miesięcy od ukończenia aktywizacji zostały zatrudnione na okres co najmniej 30 dni wynosi 83,3%, natomiast dla podstawowych form aktywizacji określonych przez Ministra RPiPS (szkolenia, staże, prace interwencyjne, roboty publiczne, refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych, jednorazowe środki na dofinansowanie podejmowania działalności gospodarczej) – 84,3%. Efektywność kosztowa – odpowiednio – 9 573,29 zł i  7 825,14 zł.

 

3. Informacja o zatrudnianiu cudzoziemców-rejestracja oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi oraz wydawane zezwolenia na pracę sezonową.

Pani Joanna Dymek – Hellak – pracownik CAZ poinformowała, iż w roku 2019 obowiązującymi przepisami dotyczącymi wydawania oświadczeń o powierzeniu pracy i zezwoleń na pracę sezonową jest ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Art.88n oraz Art. 88z (Dz.U. z 2019r. poz. 1482 t.j.).

Zasady rejestracji oświadczeń o powierzeniu pracy dotyczą 6 państw: Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii, Rosji oraz Ukrainy. Praca na oświadczenie nie może przekraczać 180 dniu w ciągu kolejnych 12 miesięcy, niezależnie od liczby podmiotów powierzających pracę. Na rejestrację oświadczeń PUP ma 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku przez pracodawcę (kompletnego) lub 30 dni, w przypadku, gdy sprawa wymaga wyjaśnienia.

W dalszej części przytoczyła, ile w 2019 roku wpłynęło oświadczeń do PUP o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, ile wydano zezwoleń porównując te dane z rokiem ubiegłym. Na koniec podkreśliła, iż najwięcej oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi rejestruje się w Czarnkowie. Wśród zawodów dla, których rejestrowane są oświadczenia dominuje pomocniczy robotnik w przemyśle przetwórczym, pracownik pomocniczy, operator maszyn. Bardzo dużo oświadczeń wydaje się dla zawodu pomocniczy robotnik budowlany oraz zawodów związanych z budownictwem: betoniarz-zbrojarz, murarz. Dużą ilość oświadczeń wydaje się dla zawodów: robotnik leśny, pilarz, pracownik produkcji. Zapotrzebowanie jest również na kierowców, piekarzy, stolarzy, szlifierzy, kamieniarzy oraz elektryków. Na ten moment pracownicy z Ukrainy i innych państw spoza UE rzadko zajmują stanowiska wyższego szczebla.

Pan Roman Bytyń-przedstawiciel Forum Gospodarczego Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego, Związek Pracodawców Prywatnych Konfederacja „Lewiatan” wystosował pytanie, czy
pracownicy przyjmując wnioski zauważają powtarzalne błędy popełniane przez pracodawców.

W odpowiedzi Pani Joanna Dymek – Hellak wyjaśniła, iż zauważa się problem z uzupełnieniem właściwego kodu zawodu i PKD, pracodawcy jednak przy wypełnianiu wniosku zawsze mogą liczyć na merytoryczną pomoc pracowników urzędu.

 

4. Przedstawienie informacji o realizacji kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w 2019r. ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Pan Dariusz Jackowski przedstawił informację z realizacji KFS w 2019r.

W 2019 roku urząd pracy na finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców (limit) w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego dysponował kwotą 643,7 tys. zł, czyli o 263,8 tys. zł więcej niż w 2018 roku.

Przyznana kwota  w 2020 r. wynosi 599,3 tys. zł

Środki rezerwy w roku 2020, wydatkowane będą zgodnie z priorytetami, przyjętymi przez Radę Rynku Pracy, tj.:

  1. wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności,
  2. wsparcie w nabywaniu kompetencji cyfrowych,
  3. wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrum Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej,
  4. wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej,
  5. wsparcie kształcenia ustawicznego osób zatrudnionych u pracodawców, którzy
    w latach 2017 – 2019 nie korzystali ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Pani Karolina Bukowska – przedstawiciel Wielkopolskiej Izby Rolniczej wystosowała pytanie,
czy praktykanci również mogą korzystać z KFS, tymczasem Pan Jan Graczyk – Przedstawiciel Miasta
i Gminy Wieleń wystosował pytanie, czy uczestnicy Centrum Integracji Społecznej mogą również korzystać z KFS?

W odpowiedzi Pani Dyrektor wyjaśniła, iż środki KFS mogą być przeznaczone na wsparcie realizacji szkoleń dla instruktorów praktycznej nauki zawodu bądź osób mających zamiar podjęcia się tego zajęcia, opiekunów praktyk zawodowych i opiekunów stażu uczniowskiego oraz szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego. Odnośnie uczestników CIS wyjaśniła, iż środki KFS mogą być przeznaczone na wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego.

W dalszej części spotkania - z uwagi na zgłaszane potrzeby małych firm - zobowiązano Dyrektor PUP Czarnków do złożenia wniosku, aby ze środków KFS w kolejnych latach mogły również korzystać jednoosobowe firmy. 
 

5. Rozpatrzenie wniosku o umorzenie nienależnie pobranego świadczenia.

Pani Marzena Jackowska – Kierownik Filii w Trzciance przedstawiła sprawę mieszkańca Trzcianki.

W przeprowadzonym głosowaniu członkowie PRRP po wysłuchaniu przedstawionych dowodów jednogłośnie negatywnie zaopiniowali wniosek o umorzenie pozostałej kwoty zobowiązania
w wysokości
21.237,75 zł.

 

6. Wolne wnioski i głosy.

Pani Dyrektor poinformowała zgromadzonych o uzyskanym przez Powiatowy Urząd Pracy
w Czarnkowie II miejscu w inicjatywie „Liderzy Wojewódzkiego Programu Współpracy Powiatowych Urzędów Pracy z Ośrodkami Pomocy Społecznej na rzecz Osób Długotrwale Bezrobotnych RAZEM SKUTECZNIEJ BIS” i odebranej w dniu 25 listopada br. nagrodzie na Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.

 

Na tym posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy i protokół zakończono, i po zapoznaniu się
z jego treścią podpisano.

 

Podpis protokolanta:                                                         Podpis przewodniczącego:

Ewa Marcińczak                                                               Bogdan Tomaszewski

 

Metryka

  • opublikował: Mariusz Bakiera
    data publikacji: 2019-12-17 07:31
  • zmodyfikował: Mariusz Bakiera
    ostatnia modyfikacja: 2019-12-17 07:40

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 13711
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2019-12-17 07:40:03