Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Ważne strony

Intranet

Zaloguj się

Nawigacja

Treść strony

Protokół Nr 2/2019
z posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy

w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie

z dnia 15 maja 2019 roku

 

Posiedzeniu przewodniczył przewodniczący PRRP Bogdan Tomaszewski, który otworzył posiedzenie PRRP i powitał członków rady.

W posiedzeniu Powiatowej Rady Rynku Pracy uczestniczyło 6 na 10 członków (co oznacza,
że PRRP była władna do wyrażania swojej opinii), Dyrektor PUP Krystyna Wawrzyniak, Zastępca Dyrektora PUP Dariusz Jackowski, Marzena Jackowska Kierownik Filii w Trzciance, Monika Szymanowicz Kierownik CAZ w Czarnkowie oraz gościnnie Renata Małecka Dyrektor Szkoły Edukacja Lubasz i Jan Palacz Dyrektor ZSP im. Józefa Nojego w Czarnkowie.

Bogdan Tomaszewski otworzył posiedzenie PRRP, powitał wszystkich zgromadzonych i przedstawił zmieniony porządek posiedzenia.

 

Przewodniczący PRRP zaproponował następujący porządek posiedzenia PRRP, który został jednogłośnie przyjęty:

  1. Zaopiniowanie nowych kierunków kształcenia.
  2. Rozpatrzenie wniosku o umorzenie nienależnie pobranego świadczenia.
  3. Przedstawienie propozycji zmian do planu finansowo-rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych w 2019r.
  4. Informacja z wykonania planu finansowo - rzeczowego i programów aktywizacji bezrobotnych za okres styczeń – marzec 2019 rok.
  5. Informacja o sytuacji na powiatowym rynku pracy na koniec marca 2019 roku.
  6. Wolne wnioski i głosy.

 

W trakcie spotkania:

  1. Zaopiniowanie nowych kierunków kształcenia.

Pan Dariusz Jackowski – Zastępca Dyrektora PUP w Czarnkowie, poinformował, iż Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie zwrócił się do Powiatowej Rady Rynku Pracy z prośbą o zaopiniowanie nowych kierunków kształcenia w 5-letnim Technikum  w zawodach:

  1. Technik reklamy (333907),
  2. Technik rachunkowości  (431103).

a Edukacja Lubasz Sp. z o.o. w zawodach:

  1. Technik spedytor (333105),
  2. Technik hotelarstwa (422402).

Przedstawiono dane szkół o liczbie absolwentów w opiniowanych zawodach oraz dane statystyczne dotyczące liczby zarejestrowanych absolwentów i liczby zgłoszonych ofert pracy.    

Pan Jan Palacz – Dyrektor ZSP w Czarnkowie w uzasadnieniu wdrożenia nowego kierunku poinformował, iż po modyfikacji programowej od 01 września 2019 roku następuje zmiana nazwy
zawodu z technik organizacji reklamy na technik reklamy. Oprócz zmiany nazwy następuje przesunięcie z branży administracyjno-biurowej na poligraficzną. Nowy zawód będzie realizował dwie kwalifikacje: wykonywanie przekazu reklamowego i zarządzanie kampanią reklamową.

Absolwent będzie miał możliwość zatrudnienia jako:

– specjalista ds. reklamy,

– specjalista ds. public relations,

– specjalista ds. marketingu i handlu,

– projektant grafiki (art designer).

Pan Ryszard Woźny - Przedstawiciel Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej zadał pytanie, czy oprócz

praktyk w szkole uczniowie będą mieli praktyki w zakładach pracy.

 

W odpowiedzi Dyrektor ZSP w Czarnkowie poinformował, iż następuje zmiana w godzinach kształcenia, tj. nauka polega na kształceniu modułowym łączącym w sobie naukę praktycznych umiejętności oraz pozyskiwanie niezbędnej wiedzy teoretycznej. Kształcenie to polega na organizowaniu procesu uczenia się przez wykonywanie zadań zawodowych głównie w zakładach pracy, z którymi szkoła ściśle współpracuje.

W uzasadnieniu kształcenia w zawodzie technik rachunkowości poinformował, iż jest to zawód, na który obserwuje się wzrost zapotrzebowania na rynku, ponadto szkoła w ciągu ostatnich 10 lat prowadziła kształcenie w zawodzie technik rachunkowości w Szkole Policealnej dla Dorosłych oraz na kwalifikacyjnych kursach zawodowych a obecnie zamierza kształcić w 5-letnim technikum. Uczniowie będą mogli zdobyć dwie kwalifikacje w tym zawodzie: prowadzenie  rachunkowości oraz rozliczanie wynagrodzeń i danin publicznych.

 

Rada jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała nowe kierunki kształcenia w ZSP im. J. Nojego
w Czarnkowie.

 

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Edukacji Lubasz - Pani Renata Małecka uzasadniła celowość wdrożenia nowego kierunku kształcenia jakim jest technik spedytor dużym zainteresowaniem ze strony pracodawców i uczniów. Szkoła dysponuje klaso-pracownią, wykwalifikowaną kadrą praktyków - pedagogów oraz realizuje autorski program współpracy z Wyższą Szkołą Logistyki
w Poznaniu kształcąc w zawodzie technik spedytor, co gwarantuje dużą zdawalność uczniów.

W uzasadnieniu kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa Dyrektor Renata Małecka poinformowała, iż pomimo małego zapotrzebowania lokalnego rynku pracy na absolwentów w tym zawodzie, szkoła kształci uczniów z całej Polski, dlatego też absolwenci zasilą krajowy rynek pracy. Uczniowie celem nabycia umiejętności praktycznych odbywać będą 4-tygodniowe nauki w hotelach
w górach i nad morzem, a sama nauka teoretyczna prowadzona jest z dużym naciskiem na naukę języków obcych.

 

Rada jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała nowe kierunki kształcenia w szkole Edukacja Lubasz.

 

 

  1. Rozpatrzenie wniosku o umorzenie nienależnie pobranego świadczenia.

Pan Dariusz Jackowski – Zastępca Dyrektora PUP w Czarnkowie przedstawił sprawę mieszkańca Wielenia, któremu decyzją z dnia 16.04.1997 roku orzeczono o zwrocie poniesionych przez Rejonowy Urząd Pracy w Trzciance kosztów szkolenia w kwocie 320,00 zł.

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Czarnkowie dnia 31.01.2019 r. wydał postanowienie w sprawie umorzenia postępowania egzekucyjnego prowadzonego wobec majątku z powodu śmierci zobowiązanego w dniu 13.01.2019r.

W przeprowadzonym głosowaniu członkowie PRRP jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali wniosek  o umorzeniu pozostałej kwoty zobowiązania w wysokości 288,60 zł.

 

  1. Zaopiniowano propozycje zmian do planu finansowo-rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych  w 2019 roku.

Przedstawiono informację z wykonania planu finansowo - rzeczowego i programów aktywizacji bezrobotnych za okres styczeń – marzec 2019 rok.

 

Pani Monika Szymanowicz – Kierownik CAZ zawnioskowała o przesunięcie w ramach algorytmu kwoty 40.000,00 z robót publicznych na staże. Celem zmian w planie jest zwiększenie efektywności wydatkowanych środków i pełne ich wykorzystanie. Po wysłuchaniu wyjaśnień, w przeprowadzonym głosowaniu pozytywnie zaopiniowano propozycje zmian do planu finansowo-rzeczowego  aktywizacji osób bezrobotnych na 2019 r.

W dalszej części posiedzenia poddano pod głosowanie wniosek o udzielenie upoważnienia Dyrektorowi PUP w Czarnkowie do dokonywania niewielkich zmian w planie finansowo – rzeczowym aktywizacji osób bezrobotnych w 2019 roku. W przeprowadzonym głosowaniu jednogłośnie pozytywnie zdecydowano o upoważnieniu Dyrektora PUP w Czarnkowie pod warunkiem zreferowania dokonanych zmian w planie na najbliższym posiedzeniu Rady.

  1. Przedstawiono informację o sytuacji na powiatowym rynku pracy na koniec marca 2019 roku.

Informację sygnalną o sytuacji na powiatowym rynku pracy przedstawiła Pani Krystyna Wawrzyniak – Dyrektor PUP, która omówiła zmiany w poziomie bezrobocia jakie nastąpiły w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim i poszczególnych gminach, strukturę bezrobocia, poziom zagospodarowanych ofert pracy, liczbę zarejestrowanych oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi a także poinformowała jak kształtowała się stopa bezrobocia na koniec marca 2019 roku w podregionie pilskim.

 

  1. Wolne wnioski i głosy.

Brak

Na tym posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy i protokół zakończono, i po zapoznaniu się
z jego treścią podpisano.

 

Podpis protokolanta:                                                                     Podpis przewodniczącego:

Ewa Marcińczak                                                                           Bogdan Tomaszewski

  • opublikował: Mariusz Bakiera
    data publikacji: 2019-06-04 10:28

Protokół Nr 1/2019
z posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy

w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Czarnkowie

z dnia 30 stycznia 2019 roku

 

Posiedzeniu przewodniczył przewodniczący PRRP Bogdan Tomaszewski, który otworzył posiedzenie PRRP i powitał członków rady.

W posiedzeniu Powiatowej Rady Rynku Pracy uczestniczyło 7 na 10 członków (co oznacza, że PRRP była władna do wyrażania swojej opinii), Dyrektor PUP Krystyna Wawrzyniak, Zastępca Dyrektora PUP Dariusz Jackowski, Marzena Jackowska Kierownik Filii w Trzciance, Monika Szymanowicz Kierownik CAZ w Czarnkowie oraz gościnnie Feliks Łaszcz Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki.

 

Starosta Feliks Łaszcz otworzył posiedzenie PRRP, powitał wszystkich zgromadzonych, następnie wręczył  akt powołania Pani Bożenie Kołodeńskiej – Zozula do Powiatowej Rady Rynku Pracy powołanej na lata 2016 2020.

 

Przewodniczący PRRP zaproponował następujący porządek posiedzenia PRRP, który został jednogłośnie przyjęty:

  1. Przedstawienie informacji o sytuacji na powiatowym rynku pracy w 2018 roku w porównaniu do roku 2017.
  2. Zaopiniowanie kierunków szkoleń osób bezrobotnych w 2019 roku.
  3. Przedstawienie informacji z realizacji programów aktywizacji bezrobotnych w 2018 roku.
  4. Zaopiniowanie projektu planu finansowo- rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych w 2019 roku.
  5. Przedstawienie informacji z realizacji kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców
    w 2018 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
  6. Rozpatrzenie wniosku o umorzenie nienależnie pobranego świadczenia.
  7. Wolne wnioski i głosy.

W trakcie spotkania:

  1. Przedstawiono informację o sytuacji na powiatowym rynku pracy na koniec 2018 roku.
    Informację sygnalną o sytuacji na powiatowym rynku pracy w formie prezentacji multimedialnej przedstawiła Pani Krystyna Wawrzyniak – Dyrektor PUP, która omówiła zmiany w poziomie bezrobocia jakie nastąpiły w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim i poszczególnych gminach, strukturę bezrobocia, poziom zagospodarowanych ofert pracy a także poinformowała jak kształtowała się stopa bezrobocia na koniec listopada 2018 roku w podregionie pilskim.
    Pan Roman Bytyń – Przedstawiciel Forum Gospodarczego Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego, Związek Pracodawców Prywatnych Konfederacja „Lewiatan” zadał pytanie odnośnie definicji bezrobocia rejestrowanego.
    W odpowiedzi Pani Dyrektor wyjaśniła, iż  pod pojęciem bezrobocia rejestrowanego, zgodnie z definicją prezentowaną przez Główny Urząd Statystyczny, kryją się osoby, które nie są zatrudnione i nie wykonują innej pracy zarobkowej, jednocześnie zdolne do podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze godzin. Ilość bezrobotnych rejestrowanych jest wykorzystywana do pomiaru stopy bezrobocia (liczy się ją poprzez stosunek liczby bezrobotnych do liczby ludności aktywnej zawodowo). Pani Maria Stawniak – Przedstawiciel Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Rady woj. wielkopolskiego zadała pytanie, czy bezrobotni przy rejestracji okazują się badaniem lekarskim. W odpowiedzi Pani Dyrektor wyjaśniła, iż osoba rejestrująca się podpisuje oświadczenie, iż posiada zdolność i gotowość do podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy albo – jeżeli jest osobą niepełnosprawną – posiada zdolność i gotowość do podjęcia zatrudnienia co najmniej w połowie wymiaru czasu pracy (zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2, art. 33 ust.4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy).
    Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki opuścił posiedzenie PRRP.
     
  2. Zaopiniowano kierunki szkoleń osób bezrobotnych w 2019 roku.
    Pan Dariusz Jackowski – Zastępca Dyrektora PUP Filia w Wieleniu przedstawił propozycje kierunków szkoleń osób bezrobotnych w 2019 roku wyjaśniając jednocześnie, iż opracowano je m.in. na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego w zakładach pracy powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego, zawodów deficytowych, zrównoważonych i nadwyżkowych w 2018 roku, potrzeb szkoleniowych zgłaszanych przez: osoby uprawnione do szkoleń, zakłady pracy.
    Rada jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała kierunki szkoleń osób bezrobotnych w 2019 roku.
     
  3. Pani Monika Szymanowicz – Kierownik CAZ w Czarnkowie poinformowała, iż w 2018 roku posiadano środki na aktywizację osób bezrobotnych z następujących źródeł:
    środki FP przyznane algorytmem, środki przyznane na realizację projektów pozakonkursowych oraz środki FP z rezerwy Ministra).
    Wydatki środków finansowych Funduszu Pracy na realizację programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej wyniosły 6 596,1 tys. zł, tj. 97,9% planu finansowego.
    W ramach posiadanych środków zaplanowano w 2018 roku objąć programami aktywizacyjnymi 906 osób bezrobotnych. Zaktywizowano ogółem 1.049 osób bezrobotnych, z których 748  zostało skierowanych w 2018 r. (tj. o 143 osoby  – 15,8% więcej niż założono w planie osobowym).
    Ponadto w 2018 roku, Powiatowy Urząd Pracy w Czarnkowie realizował projekty współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz programy, na które otrzymał dodatkowe środki Funduszu Pracy z rezerwy Ministra:
    - program aktywizacji osób długotrwale bezrobotnych
    - program staży w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
    - 2 programy aktywizacji zawodowej osób zamieszkujących na wsi.
    Na realizację wskazanych 4 programów pozyskano środki w łącznej wysokości 568,8 tys. zł.
    Aktywizacją objęto 198 osób bezrobotnych, należących do odpowiednich grup docelowych.
    Wg zestawienia wskaźników efektywności za 2017 rok ogłoszonego przez Ministra RPiPS dla Powiatowego Urzędu  Pracy w Czarnkowie efektywność zatrudnieniowa  wynosiła 87,53%, natomiast efektywność kosztowa 6 791,05 zł.
    Były to wskaźniki wyższe od wskaźników krajowych, a także najwyższe wśród urzędów pracy w podregionie pilskim.
    Przedstawiono informację z realizacji programów aktywizacji osób bezrobotnych w 2018 roku.
     
  4. Zaopiniowano projekt planu finansowo-rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych  w 2019 roku.
    Pani Monika Szymanowicz poinformowała, iż decyzją Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej otrzymano na 2019 rok kwotę środków Funduszu Pracy na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej
    w wysokości 3 807,4 tys. zł ustaloną algorytmem, w tym:
  • środki FP                                                                                  960 271,85 zł,
  • na realizację projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego
    - Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny

                          (dla osób powyżej 30 roku życia)                            1 103 123,19 zł,

- Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 

  (dla osób do 30 roku życia)                                     1 744 004,96 zł,

Informacja ta stanowiła podstawę do opracowania propozycji planu finansowo-rzeczowego aktywizacji osób bezrobotnych w 2019 r.

Limit środków ustalony algorytmem na 2019 r. jest obciążony zobowiązaniami z umów zawartych w 2018 r. (lub możliwymi do zawarcia w ramach projektów POWER 2018-2019 i WRPO 2018-2019 realizowanych do czerwca 2019 r.) w wysokości 1 067,4 tys. zł (stan na 31.12.2018r.). W ramach propozycji planu finansowo-rzeczowego założono aktywizację 611 osób bezrobotnych (w tym 457 osób do skierowania w 2019 r.). W ramach środków algorytmu zakłada się aktywizację osób bezrobotnych w następujących formach: prace interwencyjne, staże, szkolenia zawodowe, roboty publiczne, prace społecznie-użyteczne, środki na działalność gospodarczą.

 

Ze względu na relatywnie niskie środki algorytmu, planuje się aktywizację przede wszystkim osób, nie kwalifikujących się do udziału w projektach pozakonkursowych w ramach POWER i WRPO tj. osoby nie posiadające kryteriów preferowanych w projektach jak np. kobiety, osoby niepełnosprawne, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach, a dla których brak odpowiednich ofert pracy i właściwa forma aktywizacji nie jest możliwa do realizacji w projektach.

 

W celu dalszych działań umożliwiających osobom bezrobotnym, szczególnie osobom w szczególnej sytuacji na rynku pracy, podjęcie lub powrót do aktywności zawodowej zostało złożone zapotrzebowanie na dodatkowe środki finansowe z rezerwy FP – w wysokości 2 500,0 tys. zł na aktywizację 250 osób . Wnioski będą możliwe do złożenia w chwili ogłoszenia naboru przez MRPiPS.

Z tych środków będą też mogły skorzystać samorządy gminne na organizację robót publicznych i prac społecznie użytecznych, ze względu na złożone zapotrzebowanie przekraczające obecnie możliwości finansowe Urzędu.

 

Pani Lilla Czerniecka – Przedstawiciel Wielkopolskiej Izby Rolniczej zapytała o kierunki studiów podyplomowych finansowych przez urząd w ramach aktywizacji osób bezrobotnych. W odpowiedzi Pani Monika Szymanowicz wyjaśniła, iż w ubiegłym roku były to głównie kierunki pedagogiki szkolnej i przedszkolnej.

 

W dalszej części spotkania Pan Ryszard Woźny-przedstawiciel Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej zauważył, że od kilku lat w planie finansowo-rzeczowym aktywizacji osób bezrobotnych nie uwzględnia się refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy. Jak zaznaczył wielu pracodawców jest zainteresowanych tą formą wsparcia, w związku z czym zaproponował, aby w planie finansowo-rzeczowym aktywizacji osób bezrobotnych w 2019 roku zabezpieczyć środki na refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

 

W odpowiedzi Pani Marzena Jackowska wyjaśniła, iż jest to długa i trudna forma, która nie rozwiązuje problemu bezrobocia.

Członkowie PRRP stwierdzili, iż koszty związane z aktywizacją osób bezrobotnych poprzez refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy są zbyt wysokie, co nie przekłada się na dużą liczbę zaktywizowanych osób.

 

Na koniec Pani Dyrektor dodała, iż w Banku Gospodarki Krajowej pracodawca może zaciągnąć nisko oprocentowaną pożyczkę na utworzenie miejsca pracy, może wyposażyć stanowisko i zatrudnić osobę bezrobotną zarejestrowaną w Urzędzie Pracy.

 

Po wysłuchaniu wyjaśnień, w przeprowadzonym głosowaniu pozytywnie zaopiniowano projekt planu finansowo-rzeczowego  aktywizacji osób bezrobotnych na 2019 r. zaproponowany przez urząd pracy (6 głosów pozytywnych, 1 głos się wstrzymał na 7 obecnych członków rady).

 

  1. Przedstawiono informację z realizacji kształcenia ustawicznego pracowników
    i pracodawców w 2018r. ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego
    .

Pani Dyrektor Krystyna Wawrzyniak przedstawiła informację z realizacji KFS w 2018r. W 2018 roku urząd pracy na finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców (limit) w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego dysponował kwotą 379,9 tys. zł, czyli o 61,9 tys. zł mniej niż w 2017 roku.

Do Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęło 57 wniosków pracodawców o realizacje KFS.
W 2018 r. zawarto umowy z 32 firmami z powiatu czarnkowsko – trzcianeckiego.
4 pracodawców i 286 pracowników w wieku 45 lat i więcej zostało objętych kształceniem ustawicznym z tego 107 różnego rodzaju szkoleniami i kursami oraz 19 osób podjęło studia podyplomowe.

Na wymienione zadania wydatkowano odpowiednio:

  • studia podyplomowe - 10.280,00 zł.
  • badania lekarskie – 700,00 zł.
  • kursy realizowane z inicjatywy pracodawcy – 276.475,00 zł.
  • egzaminy - 9.145,00 zł.

 

Co się zmieniło na rok 2019?

 

Priorytety wydatkowania środków KFS w roku 2019, ustalone przez Ministra Rodziny, Pracy
i Polityki Społecznej (limit):

  1. wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych;
  2. wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które nie posiadają świadectwa dojrzałości;
  3. wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników pochodzących z grup zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego, wskazanych na liście przedsiębiorstw społecznych prowadzonej przez MRPiPS, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych pochodzących z grup, o których mowa w art. 4 ust 1 ustawy o spółdzielniach socjalnych lub pracowników Zakładów Aktywności Zawodowej;
  4. wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej;
  5. wsparcie kształcenia ustawicznego instruktorów praktycznej nauki zawodu, nauczycieli kształcenia zawodowego oraz pozostałych nauczycieli, o ile podjęcie kształcenia ustawicznego umożliwi im pozostanie w zatrudnieniu;
  6. wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia.

Przyznana kwota wynosi 643,7 tys. zł

 

  1. Rozpatrzono wniosek o umorzenie nienależnie pobranego świadczenia.

Pani Marzena Jackowska – Kierownik Filii w Trzciance przedstawiła sprawę mieszkanki Trzcianki, która zawnioskowała o umorzenie kwoty nienależnie pobranych świadczeń, w wysokości 7.851,72 zł.

Wnioskodawczyni wypowiedziała umowę w sprawie zatrudnienia bezrobotnych do 30 roku życia
i tym samym zobligowano ją do zwrotu kwoty wypłaconych refundacji – 7.851,72 zł, z czego 6.983,81 to wysokość uzyskanej pomocy w kwocie proporcjonalnej do okresu, w którym nie utrzymano zatrudnienia skierowanej osoby a kwota 867,91 to odsetki naliczone od dnia otrzymania refundacji za pierwszy miesiąc.

Członkowie PRRP po wysłuchaniu przedstawionych dowodów i wyjaśnień nie przychylili się do złożonego wniosku, jednogłośnie negatywnie zaopiniowali wniosek o umorzeniu kwoty 7.851,72 zł nienależnie pobranego świadczenia uzasadniając, iż  sytuacja materialna członków rodziny pozwoli na spłatę należności. W przypadku trudności ze spłatą - decyzją Starosty - kwota należności może zostać rozłożona na raty.

 

Wolne wnioski i głosy.

Pan Roman Bytyń-przedstawiciel Forum Gospodarczego Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego, Związek Pracodawców Prywatnych Konfederacja „Lewiatan” zaproponował - z okazji jubileuszu 100-lecia Publicznych Służb Zatrudnienia – integracyjne spotkanie pracowników urzędu z pracodawcami.  Pomysł ten spotkał się z przychylnością członków PRRP.

 

Na tym posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy i protokół zakończono, i po zapoznaniu się
z jego treścią podpisano.

 

Podpis protokolanta:                                                                          Podpis przewodniczącego:

Ewa Marcińczak                                                                                      Bogdan Tomaszewski

  • opublikował: Mariusz Bakiera
    data publikacji: 2019-02-13 07:32
  • zmodyfikował: Mariusz Bakiera
    ostatnia modyfikacja: 2019-02-13 07:45

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 258
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2019-06-04 10:28

Powiatowy Urząd Pracy w Czarnkowie

ul. Ppłk. Z. Orłowskiego 1
64-700 Czarnków

Dane kontaktowe

tel: +48 67 255-37-16, +48 67 255-37-17
fax: +48 67 255-37-18

e-mail: pocz@pupczarnkow.pl
strona internetowa: https://czarnkow.praca.gov.pl

Godziny urzędowania

poniedziałek-piątek: 7.30-15.30

Godziny przyjmowania interesantów: 8.00-14.00

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 568141
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2019-10-11 11:35

Stopka strony